my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Peria Masak Lemak Putih

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Selamat berhari mingguuuu......seronok ke hari ni? Mana yang tak kerja tu, mesti masih golek-golek atas katil lagi macam hubby ku.....huhu....kita orang pompuan mana boleh, kan?

Malas nak cerita panjang sebab nak kena fikir sarapan apa pagi ni. Ingat nak goreng roti canai segera, inti telor, makan dengan kuah kari semalam. Suka tak suka, kena makan pagi. Tak elok tak makan pagi, nanti waktu makan tengahari 'terbanyak' pulak suapannya....hehe....


Dah lama pb masak sayur petola ni. Disebabkan gambarnya tak berapa elok, pb simpan je kat dekstop. Tadi agak rajin sikit, ubah2 gambar tu kat photoscape, macam ok la pulak (agaknya la kalau nak banding dgn gambar asal)




Kalau ada yang nak resipi simple ni, nanti la ye......tadi dah type, tah mana pulak hilangnya. Dah malas ni....

3 ulasan:

  1. ni buah peria kan? yang pahit tu ek..

    BalasPadam
  2. tak suka makan peria..tapi hb sukalah pulak..
    betullah tu ..makin tua makin kuat merajuk..sabar ajerlah

    BalasPadam
  3. Tajuk resepi mggunakan petola tapi dr foto seperti buah peria. Mgkin foto agak kurang jelas ataupun penulis tersilap dalm membezakan buah peria dan petola.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)