my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

AF kerana ada Amy Search dan drama Nora Elena

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Buka blog sana, update af9, buka blog sini, update Nora Elena. Nak join juga cakap pasal AF dan drama NE ni......

 Nak juga ucap tahniah Hazama walaupun dia tak baca blog aku. Sebenarnya af kali ni aku tengok pun sebab ada Amy Search sebagai pengetua. Kelakar juga tengok dia dalam diari, terutama muncung bibir dia tu kalau bercakap. Teringat kisah dulu2 pasal Amy ni. Amy berkawan rapat dengan bapa saudara ku di JB, sekampong dan rumah pun dekat2 je.

Masa mereka berkawan rapat (ketika itu Amy belum popular) arwah bapa saudara ku ni agak2 terkenal sekitar JB tapi bukan penyanyi, ramai kawan keliling pinggang. Kisah2 tentang Amy yang arwah ceritakan tak dapat ku kongsi di sini. Lagi pun cerita dah lama dan aku pun sebenarnya tidak begitu rapat dengan arwah bapa saudara ku berbanding dengan abang-abang ku.

Arwah selalu datang KL bila dia boring di JB dan kami adik beradik selalu tanya pasal kisah2 Amy sebelum popular. Arwah juga kalau berbual selalu guna bahasa 'lu' dan 'gua' dengan anak-anak saudaranya. Kira rockers jugak la, tu yang sekepala dengan Amy. Aku rasa Amy pun tau agaknya arwah dah takde.

Sekarang ni Kg Bakar Batu hanya tinggal dalam kenangan. Kerana tiada siapa disitu setelah arwah bapa saudara ku tiada, arwah tok lelaki dan perempuan juga dah lama pergi. Kalau aku pergi pun sebab saudara sebelah hubby yang masih disitu.

Tentang Nora Elena pula, memang aku suka drama tu kerana dah terfollow dari mula. Suka dengan watak Ivonne yang gedik dan pelat-pelat manja. Makan hati tengok perangai dia. Sorang lagi aku suka, mungkin orang lain tidak, Zul Ariffin (betul ke?)
Kalau tengok lakonan dia dalam drama Yusof Haslam, memang tak memikat hati ku. Tapi dalam Nora Elena, tetiba aku suka kat dia. Nampak natural, dialog tak kaku. Harap selepas drama ni, nama dia akan lebih menonjol.

4 ulasan:

  1. samalah kita...mama pun ske watak ivone...walaupun menyampah...suke sbb dia berjaya mainkan watak tu..sampai org betul2 benci...heheee

    BalasPadam
  2. Mama Gee...gedik kan dia tu..

    BalasPadam
  3. ct N honey....pasti, tak berkelip mata.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)