my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Jalan2 Gaya Street, tangkap ikan!

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Selamat berhari minggu teman2 semua. Kemana bawa keluarga bercuti? Ada yang bawa dekat2, ada yang suka travel jauh-jauh. Cuma aku dan famili je tak kemana-mana, belum ada perancangan lagi.

Untuk menghilangkan rasa boring setiap hari kami, aku akan rancang jalan tempat yang dekat-dekat je. Walaupun cuma ke pasar tamu, shopping complex, mandi laut dan seumpamanya. Sekurang-kurangnya cuti sekolah ni terisi juga dengan aktiviti yang berfaedah.

Masa mandi laut semalam, anak ku bisik kat ayahnya....."hari yang paling best hari ini (semalam)" sebab ayah ada sama mandi dan bermain pasir tepi pantai. Naluri budak-budak memang minta dilayan. Ada setengah famili malas nak bawa anak jalan dengan alasan budget ciput, anak2 nakal, berderet-deret nak bawa dan seribu satu macam alasan.

Terpulang pada diri masing-masing cara melayan kerenah anak-anak. Aku pun jarang bawa dia kemana-mana kalau tempat tu dekat. Bukan taknak bawa, dia yang tak mau ikut.

Pagi ni kami berdua je ke Gaya Street. Anak tinggal sorang dirumah. Bagaimanapun aku dah tinggal pesan, jangan buka pintu sekalipun pada kawan yang dia kenal. Talipon juga wajib tinggalkan. Kalau ada apa2 masalah, dia dah pandai guna talipon.

Ingat nak cari kasut untuk hubby tapi tak jumpa pula. Tengok punya tengok, hubby berkenan belikan anak akuarium yang comel untuk letak ikan kecil. Kami beli ikan laga sepasang, merah dan biru sebab dah lama dia nak bela ikan. Tapi aku yakin selepas ni, aku yang jadi mangsa jaga ikan2 tu.
Walaupun kecil je pemberian kami, dia tetap happy. Itu yang penting.

4 ulasan:

  1. wahhh ,, semoga happy2 bahagia2 sllu ye kak ! ^^

    BalasPadam
  2. Dulu pon ada bela ikan flower horn..atie gak jadi tukang cuci & tkr airnya....huu

    BalasPadam
  3. SALAM ZIARAH...

    wah.. suka lihat ikan dan apa2 yang melibatkan haiwan lautan.. tapi serius nak habaq.. saya tak ada kesempatan nak sayang2

    wah.. tolong jagakan

    BalasPadam
  4. tomato kering...terima kasih dik.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)