my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Masak lemak Peria

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

'Astaghfirullahalazim', ayat ni selalu aku sebut kalau aku terkejut atau sesuatu yang buat ku marah. Terutama anak ku, dengar je perkataan ni, mesti dia berlari datang pada ku. Kenapa ibu? Kesalahan dia biasanya lupa nak jirus bila 'melabor', towel campak atas katil, baju sekolah berlonggok tepi katil. Dia tau aku ni pantang jumpa benda-benda macam ni, mula nak naik angin. Kalau sekali sekala lupa, ok la tapi kalau hari-hari nak kena ingatkan, mana boleh tahan.

Tapi yang bestnya bila hubby sebut 'astaghfirullahalazim', untuk 'bergurau' dengan ku. Katanya "saje nak buat ibu terkejut, sebab suka tengok ibu marah" kata hubby. Cute tak gurauan dia? Dia jarang cakap macam tu. Kalau dalam drama romantik, selalu ada adegan suami buat isteri dia marah kerana katanya isteri makin cantik bila marah. Tapi......cantik ke aku bila marah? hodoh rasanya........

Ok, kita tukar topik masakan pula. Hampir 3 tahun aku di Sabah, tak pernah beli sayur peria. Baru-baru ni kawan hubby ambil dari kebun dia, dapatlah merasa peria free. Harga peria disini boleh tahan juga mahalnya.

Semalam petang aku masak lemak putih sebab hubby suka sangat. Campurkan udang segar, cili padi, bawang merah dan sedikit lada hitam. Semua ditumbuk. Nasib baik peria ni tak pahit, menambah2 dia makan.

nota aku: maaf gambar ku edit di picnik tak menjadi, ni guna kamera canon yg belum repair..

2 ulasan:

  1. lupak menjirus lpas membuang tu jgn smpai terbawak2 smpai beso plak.. hehe..

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)