my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Nak berkepit je.....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Sekarang ni musim panas kan? Panas yang terlampau. Hubby kata ada dengar khabar beberapa orang murid sekolah menengah pengsan kena strok lepas minum air batu. Sebelum tu katanya budak tu di denda jemur kat panas.Hati2 la mana teman2 yang ramai anak tu, jangan bagi main tengah panas sangat. Kalau nak main pun, tunggu la cuaca redup sikit.

Cakap pasal anak-anak ni, kekadang PB stress jugak. Anak PB dah besar, dah sunat, tinggi pun dah dekat sama dengan ibu dia. Tapi, penakut yarabbi. Taknak tidur bilik sendiri. Puas dah ajar dari tadika dulu, macam-macam cara buat. Tak berubah juga. Berbagai-bagai alasan dia bagi. Dengar suara la.......dengar bunyi pintu la.......nampak bayang la.......ish...malas nak layan kadang-kadang tu.

Semalam PB membebel, lepas ni ibu nak suruh tuan rumah ni pecahkan dinding yang memisahkan bilik dia dengan bilik kami. Sambil pelok bantal busuk, dia angguk-angguk.......
Kalau macam tu pun masih nak sekatil dengan ibu dan ayah, tak tau la ibu nak buat macam mana lagi. Dia dengan muka sadin........buat permintaan pulak!!

Boleh tak alih katil Aziz tu, masuk kat bilik ibu?
Aduhai.......anak...anak...
Bilik ibu ni bukannya besar sangat, kalau dah dua katil kat dalam bilik ni........mana pulak nak letak almari ibu, tv ibu tu.....

Bagaimanapun ibu yakin, walau dah masukkan katil dalam bilik ibu, Aziz tetap akan tidur dikatil ibu. Sedangkan masa tidur sama, Aziz akan beralih bantal kat ibu.......jadi satu bantal dua kepala. Kalau la ibu ada kutu, berjangkitlah ko nak!

Ibu tak tau sampai bila Aziz nak macam ni?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)