my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Selamat Hari Bapa berbagai bahasa.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Kepada semua bapa-bapa di Malaysia, selamat bergumbira disamping keluarga tercinta. Anak-anak bagi hadiah apa ye? Rumah? Kereta? Kek? Atau hanya ucapan dari bibir masing2?

Aku pasti semua bapa-bapa di dunia tidak mengharapkan lebih dari itu. Secebis doa dari anak pun sudah cukup untuk bapa. Dan aku hanya mampu menghadiahkan bacaan yassin kepada arwah bapa ku. Moga Arwah ditempatkan bersama orang2 yang beriman.

Nak kongsi sikit pencarian ku di google. Bahasa lain didunia dengan ucapan yang sama.


Happy Fathers Day > masaya ama araw dalam bahasa Filipino

Felice padri giorni dalam bahasa Itali.

Felix dies patrum dalam bahasa Latin.

Dia de pais felizes dalam bahasa Portugis.

Gelukkige vadersdag dalam bahasa Afrika.

huhu...cukup le, tergeliat nak menyebutnya. Kalau silap aku mohon maaf la ye. Ini pun saje-saje godek kat google translate.....

6 ulasan:

  1. selamat hari bapa sedunia.. :) kenapa ek sambutan hari bapa ni x menyerlah sangat berbanding hari ibu..

    BalasPadam
  2. hari ibu lebih diingati dari hari bapa, rasanya...

    BalasPadam
  3. yg dlm bahasa afrika tu susah betul nak nyebut nya..

    BalasPadam
  4. susahnyer nak nyebut...bahasa kita juga yang senang nak sebut...he he he

    BalasPadam
  5. diana...kena geng dgn negro dulu..hehe.

    BalasPadam
  6. Fiza...kita pun ada dialek yg susah nak faham, mcm Kelantan.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)