my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Bibir bergerak2, tandanya?

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Semalam PB mimpi jumpa bekas teman sekerja yang telah pergi (arwah). Dalam mimpi tu PB tegur dia, kerja balik kat sini ke? (maksudnya.....dulu dia dah berhenti tapi agaknya apply balik kerja disitu) Tapi dia diam je, muka serius, cuma angguk kepala sedikit. Dalam hati PB, sombongnya dia ni (masa tu dalam mimpi)

Bila terjaga dari tidur, PB tertanya-tanya kenapa PB mimpikan dia ye? Dulu memang kawan rapat dan dia pergi pun PB dapat tau dari mulut ke mulut. Katanya accident dan PB pernah buat entry tentang dia dalam blog. Mungkin sebelum tu PB ada sebut-sebut nama dia tentang satu hal. Hal itu dah lama PB lupakan dan halalkan. Moga dia tenang disana.......

Oh ye, orang kata kalau bibir kita gerak2 dengan sendirinya, nak cakap dengan seseorang yang jauh atau nak bertengkar. Mulut PB beberapa hari ni asyik bergetar je.......otak ni terfikir, nak gaduh dengan hubby kot? hehe....tunggu punya tunggu......takde pulak topik yang nak digaduhkan!! Selamat PB.

Rupanya petang tadi PB dapat nombor talipon teman lama dari seorang teman lama juga. Dah lama PB cari dia dan akhirnya dia angkat talipon. Waaaa....seronoknya kita orang dapat sembang......setelah hampir 10 tahun terpisah. Suara tak berubah, macam anak dara dulu juga. Cuma katanya dah 'solo' dan masih kosong sejak 9 tahun lepas. Rasanya tak cukup dapat sembang sekejap. Lepas ni akan ada lagi kesinambungannya.......insyaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)