my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Spray minyak wangi kat muka....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Aku jumpa satu blog baru2 ni, cerita kisah zaman kecil dia tinggal dengan nenek dia. Lucu juga baca tulisan dia, nampak memang dia agak nakal masa kecil.

Tapi sayangnya, aku tak lalui zaman-zaman nakal begitu. Kerana aku memang jenis yang tidak berapa aktif. Aku pendiam, pemalu dan manja. Aku biasa main sendirian. Melukis anak patong paling aku suka. Lepas tu gunting dan buatkan baju2. Kadang-kadang je aku main diluar rumah. Tempat paling aku suka bila duduk bawah pokok rambutan yang rendang. Bawa tikar dan bentang dibawah pokok.

Peritiwa paling aku ingat ialah bila satu hari tu kami main sorok-sorok. Orang Sabah kata main tapok-tapok. Aku tak ingat main dengan siapa, jiran sebelah rumah kot. Main dalam rumah, biasalah menyorok belakang almari, bawah amben (bahasa jawa kot 'amben' ni), belakang pintu dan semua celah abis di gunakan.

Ada sekali tu aku menyorok belakang kepala katil. Bukan bawah katil sebab katil kat kampung masa tu jenis yang rendah, tak boleh masuk punya. Ada ruang boleh muat aku di belakang katil. Sedang lepak nyorok tu, terjumpa pula sebotol minyak wangi. Tak tau siapa yang punya. Botolnya bukan jenis yang biasa orang tua guna. Jenis spray,  mungkin bapa saudara ku yang punya sebab aku tengok dia memang kaki melaram.

Aku belek botol tu.......ni kira first time pegang botol minyak wangi. Maklum la.....budak2 lagi, dok kampung pula tu.....aku pulas kepala botol tu, tak boleh buka. Godeh punya godeh, aku tak nampak ada lubang kecil menghala kemuka ku. Aku main tekan je punat tu dan..........aku spray minyak wangi ke muka ku rupanya.....hohoho....macam di cili-cili mata ku.

Punyalah pedih tak boleh nak cakap. Menangis pun tak guna....masa tu umur ku dalam 8 atau 9 tahun agaknya. Hingga sekarang aku agak sensitif dengan minyak wangi yang spray. Hidung ku akan sakit naik ke kepala. Aku lebih suka guna yang roll on. Kalau guna yang spray pun aku akan berhati-hati, tersilap spray, naya la jawabnya.

4 ulasan:

  1. hahahaha..ni mesti kes serik ni kan...

    BalasPadam
  2. salam

    hehehe.. ngadu kat sapa2 tak masa tu?

    BalasPadam
  3. chichi...gelak ye? ada juga serik, bila spray kena pejam mata...hehe..

    BalasPadam
  4. Irtiyah...malu la nak cite kat org lain masa tu..

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)