my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Pedih mata menumbuk sambal

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Hari ni kami berdua puasa. 3.30 am tadi aku bangun goreng ikan dan buat telor dadar. Nasi dah masak malam tadi. Tinggal buat sambal belacan yang belum.

Jadi menumbuklah aku ni pepagi buta (buta ke pukul 3.30 pagi?).
Tung...tang...tung..tang...tetiba....aduh!!
Sebelah kiri mata ku terpercik lada yang ditumbuk, ada cili padi pulak tu....
Meraba-raba aku mencari paip, punyalah pedih.......

4 pagi aku kejut che abe ku makan, hidangkan milo panas untuk dia tapi aku minum air suam je. Ikutkan tak lalu tekak ni makan nasi tapi dah niat nak puasa, nanti berkeriut pulak perut nak sampaikan 6.30 petang.

Lepas sembahyang subuh, layan blog kejap. Terbaca pula blog ni...Hj Lokman, kisah dia bertempur dengan iblis dan jin ayah pin. Barulah aku tau kisah sebenar. Aku baru follow blog dia. Itupun sebab selalu tengok kat tv9 dan ada rancang nak ke lokasi perubatan beliau jika ada masa cuti panjang nanti.

Oh ye, katanya malam tadi gerhana bulan. Cuaca di KK mendung dari pagi sampai ke malam. Biasanya 5.45 pagi suasana dah terang tapi hari ni agak gelap sedikit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)