my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Dulu tengok je, sekarang...

Ikan merah menjadi kesukaan ramai keluarga di Malaysia. Juga keluarga kecil kak pb. Dulu, susah benar nak makan ikan merah kerana harganya.....hemm...kita kadang kala tak mampu nak makan selalu, tengok je. Kerling dari jauh, telan air lior dan bayangkan rasanya yang lembut masuk ke tekak.

Sekarang, alhamdulillah rezeki Allah beri, bolehlah merasa pelbagai jenis ikan yang dulunya kita jeling2......pandang2.../hihi

Sekilo RM18, beli seekor RM23, banyak dah tu......fikir nak masak kari.....esoknya boleh buat sup. Selang beberapa hari boleh masak lemak pula......apa lagi yang boleh ye?


Nak tangkap kepala dulu masak kari hari ni....:D

30 ulasan:

  1. assalam k.Zana
    mesti sedap makan nasi ngan kari tengahari nanti
    yum yummm

    BalasPadam
  2. antara ikan fav kita tapi tulah harganya..tak boleh beli banyak2, janji dapat rasa..

    BalasPadam
  3. Nyum nyum... sedapnya kari kepala ikan merah. :)

    _________________________
    I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

    BalasPadam
  4. masak asam pedas best gak...

    BalasPadam
  5. Kakak macam pinky suka masak asam pedas letak daun kesum masuk sikit kacang bendi huiii.... zana sedapnya.

    BalasPadam
  6. jarang beli ikan merah nie


    asyik beli kembung jer



    hu hu hu

    BalasPadam
  7. Cemburu pulak sy dgn akak ni. Hahahaha! Sini ikan merah sekilo 20 lebih kak! Waaaaaa!

    BalasPadam
  8. salam...

    sedapnya ikan merah, masak asam pedas pun mengancam gak kan....

    BalasPadam
  9. Kat sini yg terbaru ni x perasan lak harga berapa tp x silap lebih kurang cam harga akak sebut tu jugak..tp kebelakangan ni mkn yg hasil tgkapan cik abg kalo ada mancing ke laut je..hehe...
    kak zana,kat sabah mesti best nk gi mancing laut kann..huhuu..

    BalasPadam
  10. @mama sara nur
    W'slm....belum lg tghari ni, utk mkn mlm nnti.

    BalasPadam
  11. @pinky
    Iye kan? Tapi baru masak semalam:-)

    BalasPadam
  12. @Kakzakie
    Sedapnya ltk daun kesum.....terlior dah ni..

    BalasPadam
  13. @pB
    Takpe la pB, akk dulu gitu juga..

    BalasPadam
  14. kt sini sekilo 20inggit.. hihi.. wat kari semestinya guna kepala ^^

    BalasPadam
  15. KC pun suka ikan ni. tang kepala buat kari kepala ikan .. buat sup pastu cicah kicap cili api. Fuhhhh..

    BalasPadam
  16. kalau masak kari hari ni habis..
    esok akak masak sup utk ucu pulak yer....

    makan kepala ikan x elok...tapi itulah yg paling ucu sukeeee...

    BalasPadam
  17. kalau bahagian kepala akk suka masak sup..

    BalasPadam
  18. salam kak,
    segar nmpk ikan tu...masak kari kepala ikan...mmg mabeles la kak...! siap jilat2 jari lagi tu...huhuhu.....

    BalasPadam
  19. @tun_telani
    Kannnn? Mcm kt restoran je mkn nnti:-)

    BalasPadam
  20. @Ucu Faridah
    Hemmm....tak mkn kepala ikan pun, pelupa jg...

    BalasPadam
  21. @Asyifa Mustaffa
    Haruslah menjilat jari, bnyk zat kt jari tu.hehe..

    BalasPadam
  22. wah akak.. buat masak asam pedas sedap tu kak.. sy tunggu balik kampung suami baru boleh makan ikan2 camni sebab pak mertua suka kelaut..

    BalasPadam
  23. Sedapnye kari ikan merah... besar besar je nampak.

    BalasPadam
  24. salam zana...
    sy pun jarang beli ikan ni... sebab harganya!! almaklum lah kita ni jenis kedekut duit... hahaha....
    Ikan kalau dah segar, sedap dan mahal.... masak apo pun sodap!!!

    BalasPadam
  25. kalau ikan merah, kite paling suke buat sup. tapi orang lain la yang tolong buatkan. kite tak reti lagi nak buat.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)