my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Hajat hati nak elakkan, tapi...





 Kak Nong ABC special satu!! jam 9 malam kami order....
Tak berdaya menahan dek cuaca yang kering dan panas, berjerebu lagi (sekitar KK tak teruk sangat)




Ayah nak.....Honey Pearl Durian /omg....dah la cuaca panas, durian lagi? 

takpe......campur ais, tak panas sangat kan....apa ada hal, tidur beraircon.


Mata ibu terpandang satu famili minum air hijau ni, terus ibu order Guava Asam Boi. Kejap je kena sedut dah tinggal ketul ais dalam gelas.

 Macam sikit pulak......tak cukup....ibu cilok abc anak sebab dia tak makan kacang-kacang dan serdak dalam abc tu.

Syukurlah, kita dapat merasa pelbagai jenis makanan dan minuman yang enak-enak.
Esok.....kita puasa ye..:)  untuk elak rasa bersalah.

25 ulasan:

  1. sedap2 menu di restoran kak nong. nani pernah makan sekali je.

    BalasPadam
  2. beringat zana..size dh xl.takpe..pose nnti boleh jadi m..hehe

    BalasPadam
  3. uik ? durian?
    sedap tu.... huhuhu

    BalasPadam
  4. aduiii sabar je la nengok air yg best2 ni...kat ipoh ni langsung tak hujan..dah 2 minggu rasanya..malam tadi ada la guruh2 kejap..hujan berapa minit...memang panas betul cuaca sekarang ..tengah masak biskut tart tadi..peluh menitik2 mengadap oven...hehehhe

    BalasPadam
  5. honey pearl durian?hmmm...nama sedap,tengok rupa pun sedap...mesti sedap kan kak...tak pernah lagi makan minum nama pelik-pelik ni...banyak ye pilihan minuaman di situ..

    BalasPadam
  6. Sebenarnya kakcik dan suami serta rombongan integrasi pernah makan minum di restoran Kak Nong itu tahun lepas. :)

    BalasPadam
  7. @Nuwairani Ismail
    Kalau turun kk singgah lagi ye nani..

    BalasPadam
  8. @Uncle Jonni
    Durian kan raja buah, opkoz la sedap..

    BalasPadam
  9. @quinnie
    Sini pun dah mula panas QQ, sabo je.....raya nnti hujan pula.

    BalasPadam
  10. @kakcik
    Nnti kita pegi bila kakcik dtg lg ye..

    BalasPadam
  11. Selamat berpuasa Zana.

    BalasPadam
  12. Salam k.zana,
    amboi ! mlm2 meneguk ais tu...mmg la sekrng cuaca panas kan...sy pun mlm2 kene mnum air dri fridge tu...klau mnum air kosong biasatu...cam x puas jer....

    BalasPadam
  13. assalam zana, kl pun sama panas teruk, tak kisah mlm2 nk juga ais hehe, sedap n menggoda abac tu

    BalasPadam
  14. Guava Asam Boi? first time dgr. teringin la pulak dah ..

    BalasPadam
  15. Cuaca panas nie sedapnya minum guava asam boi,abc dan Honey pearl durian tu...

    BalasPadam
  16. @Amie
    Amie, terlajak tidur tadi...hehe.

    BalasPadam
  17. @Asyifa Mustaffa
    w"slm..tu la, laku betul ais dimana2.

    BalasPadam
  18. @EmbunRosaliza
    walaikummussalam embun, tak boleh control dah ni...tekak naik perit.

    BalasPadam
  19. wow akak bestnye..panas2 mkn abc...nyaman dan lega rasenye..hehhe

    BalasPadam
  20. Assalam kak pb, waduh lama juga kita tak kemari..rindu sama akak..menu ikan kukus kat bawah tu nampak sedap ler..boleh masuk list..

    BalasPadam
  21. memang tidak boleh mengelakkan hihihi lagi2 depan mata...

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)