my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Masih bertahan

Kalau balik semenanjung kakpb selalu runsing tinggalkan dia. Cuma dia sahaja yang mampu bertahan, ini pun dulu hampir mati, sebulan di kampong. Balik rumah selepas cuti lama, mesti tengok dia dulu.......



Kesian dia, punyalah malas tuannya nak ajak bersembang.......setakat bagi makan dan minum je....kalau kat rumah kakak sana, hidup subur pokok ni. Keluar bunga lagi. Orang kata, pokok ni susah nak berbunga. Kalau ada bunga, ada 'ong' ke? Itu kepercayaan orang Cina.

12 ulasan:

  1. pokok apa ni kak?
    kalau dpt kat saya, terus mati pokok tu agaknya. saya tak ada bakat tanam pokok :)

    BalasPadam
  2. ada bunga ke pokok tu kak zana..kt umah adik ipar byk dia tanam..tp zila x pernah nampak ada bunga.

    BalasPadam
  3. pokok nie ada bunga ke?
    dlu kat umh lama ...cina depan umh sy tanam elok suburnya...tp mmg x penah berbunga....
    sy pun skrng tanam la pokok nie...sbb senang nak jaga...:)

    BalasPadam
  4. Memang pokok ini ada bunga, kami pernah tanam dan keluar bunganya.

    BalasPadam
  5. Assalam zana, rasanya pokok ni jenis lasak sikit, selalu tgk org cina ikat plastik limau kaler oren tu kat batang pokok ni, cantik lak nampak, mcm ada bunga riben

    BalasPadam
  6. apa nama pokok ni kak fibie?

    BalasPadam
  7. hihihi...macam mak kite la ni. kalau nak jejalan memane mesti susah. sebab banyak pokok2 yang dijaga.

    BalasPadam
  8. malas nak cakap... pasang saja radio tepi dia.....

    BalasPadam
  9. pokok apa nie kak? haha..diela nie xtau sgt pasal pokok2 nie..tapi suka tengok kalau org suka menanam..harap2 pokok akak nie slalu2 la berbuah..biar banyak ong :D

    BalasPadam
  10. Salam K.Zana pokok apa ni...
    kalau ada tanaman dan satu lagi binatang peliharaan nak pergi bercuti mmg dok teringat...

    BalasPadam
  11. Salam,

    Pokok yg kak ani tanam pun pernah berbunga. Ada orang panggil pokok ni pokok ong. Kata orang cina kalau pokok ni subur tanda murah rezeki. Kita org islam tak bolehlah percaya.

    Pada pengalaman akak pokok ni perlu diletak ditempat teduh dan kena rajin menyiramnya.

    BalasPadam
  12. Asmkm.Salam kenal..

    Rmh akak pun ada pokok ni..dulu macam nak mati je, tp kebelakangan ni subur pulak..rasanya kena letak kat tempat teduh..Pas tu, air dia nak kena sedang2..kalau terlebih siram pun tak boleh jg..

    Org Cina panggil pokok duit ni..

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)